Recomandarile mele pentru a face sport acasa gratuit




După cum ni se arată în timpurile astea, viata nu e deloc predictibilă. Nu știu cum resimțiți voi zilele astea, dar mie îmi lipsește mișcarea, plimbatul în aer liber. Simt asta mai ales seara când, sub cleștele știrilor negative, mi-ar plăcea sa fiu mai fără griji.
Ne confruntam cu o situație noua, pe care  învățăm acum sa o gestionam, fiecare cu resursele lui. Limitele ne sunt împinse spre dimensiuni noi, pe care trebuie sa ni le redefinim. Si tocmai acum e foarte importantă capacitatea noastră de adaptare.

Lipsa mișcării și a sportului din aceasta perioada, ne creste anxietatea, întreținută oricum de veștile negative și de panica generala. Avem nevoie de endorfine. 

Sportul făcut acasă vine totuși cu câteva avantaje. Timpul pe care-l pierzi pe drumul la/de la sală, ai parte de sfera ta privata în care sa exersezi, flexibilitate. Va spune asta cineva care, ca soluție la maternitatea fără babysitting și un serviciu full time, în încercarea de a economisi timp, a ales de buna voie sportul făcut acasă. In scop motivațional, mi-am prins un calendar pe frigider, în care bifez zilele cu sport. Cu cât mai multe căsuțe bifate, cu atât mai multa energie și bună dispoziție.😏 
Cele 30 de minute le strecor  după ce adoarme copilul sau, de cele mai multe ori, îl facem împreună. Uneori e chiar distractiv.

Mai jos sunt cele trei recomandări pentru voi:

Pamela Reif este preferata mea. Este un model german iar pe youtube are un canal de workout la care va puteți abona fără costuri. Are workout-uri de cate 10 pana la 30 de minute pe o muzica foarte antrenanta. Are și varianta pentru începători, cu mișcări de bază, dar repetitive, în secvențe de 2-4 minute cu mici pauze intre ele. Iar pentru cei mai avansați, programe adecvate. Si credeți-ma ca o sa va simțiți mușchii mișcați. In plus, nu aveți nevoie de echipament special. Pe pagina ei de Instagram găsiți inclusiv niște planuri săptămânale de workout.




Dacă sunteți amatori de yoga, atunci 30 Day Total Yoga Body de la Yoga Dose este pentru voi. Este un challenge de 30 de zile, cu câte un video pentru fiecare zi  menit a creste forța, flexibilitatea și echilibrul. Dacă va tentează și alte exerciții, pe canalul Yoga Dose  găsiți alte canale cu exerciții yoga de toate felurile. Iar dacă va abonați (gratuit), în fiecare zi de joi veți fi surprinși cu  un curs nou.




Pentru cei mai dinamici și antrenati dintre voi, Billy Blanks si exercitiile lui Tae Bo sunt cea mai buna opțiune de a arde calorii si a rămâne in forma. Eu am început antrenamentul Tae Bo in urma cu vreo zece ani, tot acasă, de pe canalul lui de YouTube. Am renunțat apoi, nici nu mai știu de ce, iar acum câteva luni am reînceput cu exercițiile lui Billy Blanks. Îmi place mult fiindcă e dinamic, antrenant, cu o energie contagioasă. Te stoarce de toate caloriile extra. Programele sunt de dificultăți variate, de la începători și pana la cei mai avansați, bazându-se pe foarte multa munca cardio.





*****
O minte sănătoasă stă într-un corp sănătos și activ. Să ne păstrăm mintea și inima active, să-i dam corpului endorfine.  Avem nevoie.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja