ce cărți bune am mai citit



Ultima perioadă a fost plină. De muncă, griji și gânduri obositoare, încât nu i-a mai lăsat răgaz minții mele sa se piardă visătoare aiurea printre cuvinte înșiruite de o imaginație vioaie. Dar am citit. Atunci când am putut mi-am luat timp să citesc. Chiar și o jumătate de ora printre cuvinte negre așternute pe pagini albe cu iz de poveste, reușește să-mi limpezească mintea. Și chiar mi-au picat în mână cărți tare faine, și-ar fi păcat să rămână nepovestite și altora. 


Șoția de Meg Wolitzer

Cartea am cumpărat-o după ce am văzut trailer-ul ecranizării în regia lui Björn Runge, avându-i pe Glenn Close și Jonathan Pryce în rolurile principale. Filmul încă  nu l-am văzut, dar romanul e captivant și te tine cu sufletul la gură până la sfârșit. Este scris sub forma unei destăinuiri a personajului principal, Joan, o femeie talentată care și-a trăit mariajul ascunsa în spatele soțului ei, promovându-l spre o carieră de succes, în defavoarea pasiunii sale. Este vorba de fapt despre cele doua fațete ale vieții pe care le arătam lumii: cea publică, puternică și invidiată de ceilalți și cea privată, plină de frustrări și neîmpliniri. Cartea dezbate cu un umor fin multe clișee ale societății noastre.


Dezonoare de J.M. Coetzee

Cu romanul Dezonoare, J.M. Coetzee a câștigat Booker Prize în 1999, aflându-se în anii următori pe lista din ziarul The Guardian a ''Celor mai bune 100 de romane scrise în engleză''. Este o carte profundă, acaparatoare, uneori chiar revoltătoare. Firul acțiunii e unul simplu și totuși nu e o carte ușor de citit, din prisma amalgamului de emoții și trăiri, fiind în ansamblu o analiză fină a naturii umane. În 2008, a apărut  și o ecranizare a romanului în regia lui Steve Jacobs, cu John Malkovich în rolul principal.


Variațiuni pe o temă dată de Ana Blandiana

Am râvnit la volumul acesta cred că un an întreg. De comandat online nu l-am găsit pe niciun site care livrează în străinătate, iar când am ajuns în țară, nu l-am găsit disponibil în librărie decât la comanda. Pana acum două luni când am reușit să-l comand online. E un volum de poezii nostalgice și delicate, ca o îmbrățișare caldă.


Zuleiha deschide ochii de Guzel Iahina

Dintre toate, aceasta a fost preferata mea și e cea mai bună carte pe care am citit-o în ultima vreme. Are farmecul literaturii ruse, cu atenție la detalii, fără a se pierde totuși în ele. E o carte puternică, cu o poveste răscolitoare care iți merge drept la inima. Și totuși cu un final fericit, fiindcă așa-mi plac mie romanele, să se termine frumos.


Omul care mută norii de Radu Paraschivescu

Mie îmi place tare mult penița ascuțită și vorba ironică a lui Radu Paraschivescu. Este o colecție de șapte povestiri în care '' există veselie și tristețe, jubilație și melancolie, furie și calm, râset și grimasă. Împreună ele asigură coloana vertebrală care susține corpul celor mai multi dintre noi.''- așa o descrie chiar autorul însuși. 


Sentimentul unui sfârșit de Julian Barnes

Este un roman despre vulnerabilitățile noastre. Personajul principal, un bărbat ajuns la vârsta a treia, încearcă să se împace cu ceea ce a trăit, să găsească explicații pentru alegerile făcute sau să-și justifice teama. Sunt adevărurile și explicațiile cu care ne confruntăm fiecare dintre noi la un moment dat, pentru a ne înțelege viața.


*****

P.S:  Dacă ați prins în mână o carte bună de tot, care nu v-a dat liniște până nu ați terminat-o, vă rog mult să dați mai departe, ca să aflăm și noi. 😉

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja