Chanel No.5 - Un parfum ca nicicare altul




Ce poate îmbrăca mai bine o femeie decât un parfum. Şi nu unul oarecare. Nothing but Chanel No.5 and a smile a răspuns Marilyn Monroe la întrebarea What do you wear to bed?. Un parfum senzual, simbolul perfect al rafinamentului clasic, al cărui mireasmă s-a dispersat mistic de-a lungul unui secol și a cărui esență rămâne la fel de modernă și de actuală.
Un parfum care poate fi purtat oricând și oriunde - asta și-a dorit Gabrielle ''Coco'' Chanel. Dar Chanel No.5 a devenit mai mult decât atât. Un parfum autentic, atemporal și plin de rafinament, simbol al feminității sofisticate.

Ignorând convențiile acelor timpuri, când un parfum purta o singură aromă florală, Chanel No.5 îmbină peste 80 de arome într-o maniera unică, care sparge tipare și sfidează timpul. Prin note moderne în care predomină iasomia, trandafirul, Ylang-Ylang, lemnul de santal, neroli și vanilie, alături de iubire nebună, nostalgie sfâșietoare și pasiune, inspirate de propria ei viată, Chanel No.5 este o esență mistică, aproape ireală.

Nimic din creația lui nu a fost lăsat pradă hazardului. Parfumul poartă în primul rând, povestea unei mari iubiri. Inițial, el a fost gândit ca un cadou de Crăciun oferit clientelor fidele ale Casei Chanel. Ideea fusese un proiect comun al ei cu Boy Capel, marea ei dragoste. După ce Boy moare neașteptat, într-un accident de mașină, lăsându-i inima plânsă și inertă, cu o determinare disperată de a nu-i dilua memoria și a-i șterge iubirea, Coco reușește să-și învingă temerile și îndoielile, ducându-și la finalitate proiectul inimii ei. 

Inspirația
În căutarea aromei perfecte, Mademoiselle Chanel este vrăjită de mirosul emanat de o batista  impregnată cu parfumul Bouquet de Catherine și care aparținuse Mariei Pawlowna Romanowa, fostă ducesă a Rusiei.  În căutarea acestui parfum rar și de neregăsit, Chanel ajunge la designerul de parfumuri Ernest Beaux, care lucrase ca parfumier pentru țarii Rusiei. În laboratorul acestuia găsește combinația de miresme care a urmărit-o atâta vreme, dar într-o variantă și mai uluitoare, născută dintr-o eroare a asistentei lui Beaux, care, din greșeală, nu respectase proporțiile parfumului inițial. Ceea ce a sporit și mai mult valoarea și a adus unicitate parfumului a fost concentrația mare de aldehide, o inovație la vremea respectivă. Aceste particule sintetice au rolul de a intensifica mireasma parfumului și de a spori durabilitatea aromelor, dând parfumului un caracter abstract și misterios, esența eternului feminin.

Numele                                    
Numele ales nu este nici el întâmplator. Este cunoscută fascinația lui Coco Chanel pentru numerologie. Numărul 5 a urmărit-o toată viata, fiind pentru ea un număr magic și norocos, numărul iubirii, îmbinarea perfectă a trei-ului masculin cu doi-ul feminin. Se spune că, atunci când Ernest Beaux i-a prezentat mostrele de parfum, el a așezat 10 sticluțe, o serie numerotată de la 1 la 5, iar o alta cu flacoane numerotate de la 20 la 24. Mostra care a cucerit-o pe Mademoiselle Chanel a fost flaconul cu numărul cinci. Atât de departe a mers fascinația ei pentru acest număr încât, prezentările tuturor colecțiilor aveau loc în data de cinci a lunii a cincea din an.

Ambalajul
Parfumul perfect avea nevoie de un ambalaj pe măsură. Acesta nu a impresionat prin opulentă, din contră. Pentru designul extrem de simplu al flaconului şi pe care l-a creat singură, Coco Chanel găsește inspirație în necessaire-ul de călătorii al iubitului pierdut. Capacul, șlefuit sub forma unui diamant, imită geometria Pieții Vendome din Paris, locul unde ea a trăit.
Parfumul a fost impachetat în carton alb, culoarea florilor de iasomie, care dau nota predominantă a parfumului. Cu litere negre a gravat pe cartonul imaculat, numele parfumului care a devenit simbolul feminității; alb-negru - combinația ei preferată. Monograma Chanel, un C imbinat, a fost inspirată de cea a Caterinei de Medici, o combinație fericită a destinului pentru initialele numelui ei.

Acest parfum legendar a reuşit de fiecare dată să atragă atentia. Chanel reușește mai departe, prin campaniile publicitare, să împrospăteze și să păstreze nota modernă și senzuală a parfumului. Frumoasa Catherine Deneuve devine în 1968 imaginea Chanel No.5. I-au urmat Candice Bergen, Suzy Parker, Ali MacGraw, Lauren Hutton, Carole Bouquet, Estella Warren, Nicole Kidman și Audrey Tautou. In toate campaniile sale Casa Chanel se adreseaza unei femei independente, conştientă de farmecul și frumusețea ei, o femeie rafinată, dar bine ancorată vremurilor în care traieşte. 

In 2012, pentru prima dată în istoria Chanel No.5, Brad Pitt este ales ca imagine masculină  într-o campanie publicitară pentru un parfum feminin.



Chanel No.5 rămâne cel mai celebru și mai bine vândut parfum al tuturor timpurilor. El sfidează timpul si tendințe și chiar dacă a devenit un clasic, uimeşte și cucereşte în continuare, ramânând la fel de actual, ca în urmă cu 98 de ani.

Nimic nu imbracă mai bine o femeie, la fel ca o picatură de Chanel No.5.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja