Kondo - un nou cuvant pentru ordine



Astăzi am o recomandare, mai ales pentru aceia dintre voi care sunteți preocupați de organizarea și simplificarea vieții. De Marie Kondo probabil ca ați mai auzit. Este un renumit expert în organizare și autoare a trei cărți vândute în peste 7 milioane de exemplare în întreaga lume. Cea mai cunoscuta dintre ele -  Magia ordinii (orig.: The Magic of Tidying Up),  apăruta în 2011, a devenit un best seller în Japonia, America și Europa și s-a vândut în peste doua milioane de exemplare. Miniona japoneză a apărut acum cu un  serial pe Netflix: Tidying Up with Marie Kondo, în care, cu multă grație și discreție reușește sǎ reorganizeze și sǎ debaraseze locuințele oamenilor de lucrurile în surplus și nefolositoare. După o astfel de curǎ te simți ca după  o ședința de psihoterapie sau o vizita la spa.😊
Atât este de eficientǎ și îndrăgită micuța doamnă Kondo, încât americanii i-au transformat numele în verb, a cărui semnificație este acela de a elibera/aranja un dulap. 😊

Uneori e greu să renunțam la lucruri, chiar si atunci cand ne-au devenit inutile și doar ne burdușesc dulapul. De unele ne leagă amintiri, altele sunt doar reflexia unor neîmpliniri. Iar uneori, singura piedica e invatatura  transmisa prin viu-grai de la bunicii, apoi de la părintii noștri, ca ''poate le-om folosi cândva''.😊 

În urmă cu câțiva ani a început să mă preocupe tot mai mult ideea unei vieți minimaliste. Mi-am dat seama că dezordinea și surplusul de lucruri mă copleșesc. Asta atrage după sine o risipă inutilă de energie și indispoziție. Eu am nevoie de spațiu, lumină și aer pe care să-l trag cu toată puterea în piept, pentru a fi în echilibru și a funcționa bine. Când e simplu și organizat în jur, fără surplusuri aruncate la întâmplare, sunt și eu mai organizată. Nu mă împiedic în lucruri pierdute prin sertare, exces de haine aruncate haotic prin dulap, stări de nemulțumire create de disconfortul din jur. Iar când în jur e clar și lumină, mintea mea e limpede și liniștită, iar în jur e mai mult spațiu pentru râs și bună dispoziție.

Am început cu trierea hainelor. Treptat, procesul s-a extins și la celelalte lucruri din jur, am început să reamenajez și să repotrivesc mobila, astfel încât să fie cât mai aproape de orânduiala pe care o voiam așezatǎ și în mintea mea. Aproape inconștient, am observat că am devenit mai selectivă, mai prezentă și mai responsabilă in alegerile mele. Iar alegerile pe care la facem își pun amprenta asupra calității vieții noastre.

Revenind la delicata Marie Kondo, ea oferă în serial idei pentru reamenajarea dulapurilor, cărților, lucrurilor copiilor, inclusiv a garajului, într-o ordine nicidecum aleatoare, pe care vă las să o descoperiți singuri. Şi în același stil nipon, ne face totodată să conștientizăm că lucrurile nu sunt doar simple obiecte, ci poarta cu ele amintiri, un eu al nostru de cândva, trăiri. Sunt lucruri care ne-au fost utile cândva și care trebuie tratate cu recunostiinṭa emoției de atunci.
Cărțile, înainte de a trece și ele prin triajul mintii și al sufletului, le trezește din amorțeală, lovindu-le ușor, într-un gest simbolic de redeșteptare a energiei și vibrației unei lumi prinse între douǎ coperți. 

Toată aceastǎ reorganizare și reorânduire a lucrurilor nu este întotdeauna ușoară. Ea este plinǎ de semnificații și emoții cărora trebuie sǎ le acordǎm timpul necesar de acomodare. Renunțând la obiecte care și-au găsit cândva loc în viața noastrǎ dar care acum nu ne mai sunt folositoare si cu care nu ne mai identificam, nu înseamnă o risipire a lor ci o nouǎ reorganizare a noastrǎ și a  vieții noastre, creând astfel loc unor experiențe noi. Iar atunci când trierea este dificilă, mă ajutǎ intotdeauna gândul cǎ, acel obiect pe care eu îl țin blocat și nefolosit, ar putea fi de folos altcuiva.

Însa ceea ce pentru mine a reprezentat o  adevărată revelație este modul ei unic de a împătura îmbrăcămintea. Tricourile le aduce la dimensiunea unui plic, pantalonii ajung de marimea unei poşete de dimensiuni mici, cel mult medii. M-am trezit dintr-o datǎ cu  o mulțime de spațiu în garderobă. O încântare!😊
Nici prin gand nu mi-ar fi trecut vreodata ca in niste sertarase, in care depozitam tot felul de nimicuri, isi vor face loc tricourile sau pantalonii si, in plus, sa am si atata vizibilitate asupra lucrurilor din dulap. Astfel nu mai am nicio sansa sa nu-mi gasesc vreo haina cazuta prin spatele raftului, pe undeva. 😊



La sfârșit gǎsiți trailerul oficial, încât sǎ vǎ faceți o idee despre ce vorbesc și sǎ înțelegeți de unde provine atâta încântare în mine.😉

                                                       

P.S. Las ca dovada fotografiile din dulapul meu.😉 Pantalonii si tricourile se aseaza foarte frumos in sertare. La fel se poate si cu puloverele, doar ca sertarele mele sunt putine. Dar metoda functioneaza la fel de bine si pentru rafturi.😊



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja