eu sunt....Suntem ceea ce gândim, iar ceea ce gândim ne face ceea ce devenim.

Vă propun un exercițiu. Rupeți-vă două-trei minute pe zi din timpul vostru și spuneți-vă lucruri frumoase. Cinci, zece, douăzeci dacă vreți, nu contează, faceți asta timp de câteva săptămâni și vedeți apoi cum vă simțiți cu voi.

Mereu am fost de părere că o minte suferindă îmbolnăvește tot corpul. La fel de valabil este și reversul, acea stare de bine și sănătate care vine la pachet cu un sine echilibrat, fericit și optimist. Parcă mai niciodată nu suntem suficient de frumoși, de deștepți, de slabi sau buni, parcă mai tot timpul este un ochi critic în noi care nu ne dă pace și ne împiedică să ne fim de-ajuns.  

Nu am fost nicicând un om relaxat, chiar dacă la exterior se vedea altfel. Când cineva făcea aluzie la aparenta mea răbdare, control freak- ul din mine râdea cu sughițuri. Eram o perfecționistă nerăbdătoare, cu o voce critică interioară care zumzăia aproape fără pauză și care și-a pus în timp amprenta asupra calității somnului meu, a stării mele de (dis)confort emoțional și, din aproape în aproape, asupra stării mele de sănătate. Atunci a început să mă preocupe mai mult starea mea de bine, confortul meu cu mine. Știu că sună a clișeu pe care-l auziți vorbit din toate gurile dar, dacă nu ne simțim bine noi cu noi, nu avem cum să construim relații empatice și autentice cu cei din jurul nostru, cu prietenii noştri, cu copiii noştri, cu partenerul de viață.

Nu trebuie să fim victima gândurilor noastre când putem fi arhitectul lor

citisem asta cândva într-o carte. Dar cum devenim astfel? Cum putem controla sau înlătura sabotajul pe care ni-l producem singuri? Mie mi-au folosit mult exercițiile de respirație, yoga sau strategii de genul celei de care vă spun acum. Ceea ce spunem si ceea ce simțim ne modelează creierul și are puterea de a ne influența nivelul de anxietate, iritabilitatea sau  depresia. 

Inconștientul nostru absoarbe fiecare cuvânt pe care îl spunem, fiecare lucru pe care îl simțim, așa că hai sa-l alinăm cu vorbe frumoase, să fim indulgenți cu noi, să ne dăm șanse, una și încă una sau câte vor fi nevoie până ajungem să fim bine cu noi. 


*****

Eu sunt cea mai bună prietenă a mea și-mi place să petrec timp cu mine.

Am tot ceea ce e nevoie pentru a fi fericită.

Eu sunt sănătoasă.

Eu am încredere în mine.

Sunt motivată și dedicată.

Eu sunt încrezătoare.

Sunt frumoasă.

Eu sunt bună, unică și valoroasă.

Eu sunt liberă.

Eu mă simt bine în pielea mea și nu aș dori să mă schimb cu nimeni.

Îmi place prezentul meu.

Nu mi-e teamă de provocări.

Sunt mandră de adultul care am devenit.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja