Cinci idei pentru a obţine mai mult timp


Timpul, timpul, timpul...cel mai constant concurent și inamic din viața mea. Și-asta de când mă știu. Mereu grăbit și întotdeauna prea puțin. Chiar dacă până acum n-am ieșit nici măcar o singură dată învingătoare în cursa asta cot la cot, tot nu m-am învățat minte. Daaar, cu scorpionii n-o scoți ușor la capăt (Yes... I'm a scorpio 😉♏). Am totuși cinci ași în mânecă, cu care încerc să trag de el cât pot, să-l derutez, astfel încât să reușesc să îndes într-o zi - întotdeauna prea scurtă, toate nevoile mele - întotdeauna prea multe.


Alungați hoții de timp

După ce am urmărit The social dilemma, primul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi dezinstalez de pe telefon câteva aplicații, inclusiv Facebook. Am sesizat chiar din ziua următoare cu cât timp în plus m-am cadorisit. Cele cinci minute acum și încă zece minute mai încolo care mă ispiteau atunci când voiam să fac o pauză scurtă, în care doar dădeam scroll pentru o știre sau ce se mai întâmpla nou în lumea virtuală, s-au comprimat într-un timp pe care l-am putut folosi mult mai eficient. Pentru a intra acum pe Facebook, trebuie să aprind calculatorul, ceea ce e o muncă mai laborioasă și mai puțin ademenitoare. Daca totuși doriți să vă păstrați aplicațiile pe telefon, există alte aplicații (da, îmi dau seama de ironie 👀) cum este Freedom, care vă ajută să vă limitați accesul la internet pe un interval de până la opt ore.


Gătiți mâncăruri simple sau mai mult decât aveți nevoie

Nu sunt cea mai iscusită și dedicată gospodină. Gătesc din necesitate și din dorința de a mă hrăni sănătos, dar dacă s-ar găsi cineva care ar prelua treaba asta, aș ceda-o fără a sta prea mult pe gânduri. Prin urmare, gătesc de obicei mâncăruri simple, care nu au nevoie de timpi lungi de pregătire. Puteți încerca și varianta în care gătiți porții mai mari de mâncare, din care puteți apoi congela pentru alte zile. Eu procedez astfel cu pâinea, biscuiții sau aluaturi pentru tarte.


Combinați doi in unu

Vreți să vă întâlniți cu prietenii dar știți că astfel nu mai găsiți timp pentru sport? Ieșiți atunci la o alergare cu amicii voştri. Eu combin sportul cu lectura. În timp ce pedalez pe bicicleta mea ergonomică, foarte primitivă de altfel 😕, citesc în paralel. Mă aleg astfel cu calorii minus și pagini citite.


Încercați să faceți sport acasă

Eu nu sunt amatoare de săli de sport. Deși sunt o persoană activă, sunt destul de leneșă când vine vorba de făcut sport, iar dacă ar mai fi nevoie să adaug timp pe drumul până/de la sala de sport, m-ai pierdut. Așa că, mai mult din dorința de a-mi împăca conștiința și de a-mi salva mușchii de la atrofiere, fac sport. Dar nu e deloc o mare pasiune. Pentru a împăca și capra și varza am recurs la alternative mai ecologice din punct de vedere al timpului. În zilele fără prea multă tragere de inimă, hop pe bicicleta mea ergonomică de care v-am povestit și pedalez în timp ce mai citesc dintr-o carte. Ei, dar când debordez de energie, cam răruț ce-i drept, atunci să mă vezi. O iau la alergat prin pădurea de lângă noi, printre copaci și ciripit de păsărele sau, pentru timpul în casă am trei canale YouTube gratuite care scot stresul din mine, picătură cu picătură.


Folosiți timpii morți

Când așteptați autobuzul, când aveți o programare la medic sau la coafor și trebuie să așteptați, puteți folosi aceste fărâme de timp pentru a învăța o limbă străină, de exemplu pe Duolingo, a citi sau a asculta un podcast. Eu mi-am format obiceiul, de când era copilul foarte mic și adormea în timp ce eram te miri pe unde, să am mereu la mine o carte, just in case. 😊

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja