soluții de făcut mișcare pentru cei cu viață complicată

În toată viața mea de 41 de ani, am fost la sală vreo două ore legate. Mda, nu știu de ce, dar munca la aparate nu s-a legat de mine. Cu doi copii încă mici și mai mereu prin preajmă, ar fi oricum ceva dificil de gestionat. Ar fi un drum dus, un drum la întoarcere, iar cum eu încerc să adun timp de pe unde se poate, scutesc astfel vreo treizeci-patruzeci de minute bune.

Dar îmi place mișcarea, sunt în mișcare de când am venit pe lume, așa că încerc să o strecor în orice gol se ivește în program, fie doar și pentru zece minute. Când copiii se joacă bine unul cu celălalt sau când, prin miracol, reușesc să adoarmă fără prea multă negociere și tam-tam, scot rapid salteaua de yoga și, măcar pentru zece minute, mă simt cea mai tare din parcare. E foarte faină senzația de după.

Dacă sunteți ca și mine și nu prea aveți nici voi timp de împrăștiat, sau dacă încă nu sunteți stăpânii  propriului vostru timp, ci mișună și pe lângă voi miniaturi de oameni drăgălași dar tirani în ceea ce privește supremația timpului vostru, frați și surori de suferință, nu disperați, am niște sugestii pentru voi. Am trei canale de You Tube ale căror posesoare sunt fete faine, super antrenate, instructoare de fitness și yoga și care mă ajută pe mine să rămân în mișcare chiar și acasă. Avantajul e că nu trebuie să te deplasezi, sunt tot timpul la îndemână, nu ești restricționată de vreun program și le poți face exact când vor mușchii tăi. Ai nevoie doar de o saltea de yoga, atât.

Pe Pamela Reif am descoperit-o în pandemie, când eram blocați cu toții în casă și simțeam că o luăm razna. Și ca să nu-mi  pierd mințile, m-am apucat de sport. Știți că mișcarea are efect antidepresiv. Programele ei sunt de la zece minute în sus și de intensități diferite, pentru orice nivel de energie. Exercițiile ei curg fluid, sub forma unui dans, nu-ți dai seama că ai chiar face sport, numai după ce începi să-ți pierzi suflul. Combină cardio, stretching, yoga și pilates, iar canalul ei îl găsiți aici .

Când am nevoie de ceva mai molcom, când mă simt mai moale sau, din contră, prea încărcată și vreau să scad nivelul de stres, atunci aleg Yoga with Adriene. Îmi place tare mult firea ei blândă, exercițiile ei sunt accesibile, indiferent de câtă yoga ai practicat sau nu până acum. Îmi place yoga fiindcă aduce corpul și mintea în armonie. În plus, îmbunătățește postura și flexibilitatea, întinde și tonifică musculatura, iar prin posturile ei stimulează toate funcțiile și organele. Canalul ei îl găsiți aici .

De vreo două luni am descoperit-o pe Nicole, de la Move with Nicole . Este instructor de joga și pilates, fostă gimnastă și dansatoare, iar exercițiile de pe canalul ei de You Tube sunt ca intensitate undeva între cele două de mai sus.

Bineînțeles, sunt o mulțime de alte canale, dar eu am rămas cumva consecventă celor trei. 

În special pentru musculatura spatelui, cu care dau de belea din când în când, avem un aparat de vâslit la care mă antrenez din când în când, mai mult pe ascuns, să nu se prindă copiii, că altfel tăbărăsc pe mine, vezi doamne, să facem sport împreună.

Când e mama la noi, atunci e dezmăț, mă pot întinde la timp și pot merge și la alergat. În rest urc și cobor scări, alerg după copii sau mă joc de-a crocodilul, daaa, e și asta mișcare :). Ei, și dacă chiar nu se poate altfel, am practicat și yoga cu copiii mișunând printre picioarele mele. Ne adaptăm, rămâneți optimiști, important e să nu ne pierdem speranța. :) Presimt că vom duce dorul vremurilor astea.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

cu glicemia la dresaj

ce se întâmplă cu hormonii noştri

Hipocrate știa deja